Česky English Deutsch Français Russian Italiano Netherlands
Drobečková navigace

Úvod > O nás > Aktuality > Příběh firmy Lorenc Logistic

Příběh firmy Lorenc Logistic



K založení firmy Václava Lorence vedla touha pracovat na něčem vlastním. A přestože na začátku nikdo nevěřil, že dvacetiletý kluk může uspět na poli mezinárodní dopravy, vybudoval úspěšnou firmu, která se neustále rozrůstá. Přečtěte si, co stojí za úspěchem Lorenc Logistic.

 Na počátku bylo nadšení a jedna pronajatá Avia. Ale také spousta dřiny a času: Václav Lorenc v práci trávil standardně 12-15h sedm dní v týdnu. Ale jeho úsilí se vyplatilo. První velký zlom nastal, když se rozhodl pro výstavbu prvního skladu v Klatovech a následně i celého areálu. To už nebylo cesty zpět a firma se postupně začala rozrůstat i do zahraničí. Jako jedné z prvních českých firem se Lorenc Logistic podařilo otevřít si pobočku v Polsku.  To představovalo velký úspěch, ale zároveň i obrovskou výzvu. „Nevěděl jsem nic o místních poměrech, systému podnikání, pouze se spoléhal na místní lidi. Ti mě bohužel na poprvé zklamali svým přístupem a až na druhý pokus našel opravdu ty správné. Mám radost, že se to nakonec povedlo a firma vzkvétá,” popisuje Václav Lorenc. 

Cestou k úspěchu představují zaměstnanci

 Za jeden z největších úspěchu považuje Václav Lorenc fakt, že pro něj chtějí pracovat ti nejlepší řidiči a zapálení zaměstnanci, kteří firmu berou jako by byla jejich vlastní a mají podnikatelský přístup. Nyní má Lorenc Logistic více než 200 zaměstnanců, ale stále si udržuje ducha rodinné firmy. “Se svými zaměstnanci se snažím jednat především férově a otevřeně. Za úspěchem firmy stojí také tvrdá práce našich zaměstnanců. Jsem rád, že jim jsme už 29 let stabilním zaměstnavatelem, od kterého vždy vědí, co mohou očekávat,” říká Václav Lorenc.

 Bez inovací to nejde

 Rok 2020 byl pro většinu firem náročný a následující rok nebude jiný. Václav Lorenc to však chápe i jako příležitost. „Zůstanou jen zdravé společnosti, které se situaci zvládnou přizpůsobit. Možná už konečně bude i více lidi, kteří chtějí pracovat,” směje se. Od následujícího období ale očekává i další velké změny. Covid-19 zrychlil trh a zvýšil potřebu doručovacích služeb. Očekává proto růst zásilkové služby FOFR, která je společnosti přidružená.

 Následující období se ale ponese také v duchu modernizace a inovací. Aby firma prosperovala a posouvala se dopředu, je potřeba přicházet s něčím novým. Bude potřeba například naplnit závazek EU na minimalizaci uhlíkové stopy, například přechodem na jiný druh paliva. Václav Lorenc zároveň předpokládá zdvojnásobení silniční dopravy, ke kterému dojde do roku 2050 a nedostatek zaměstnanců, který bude vyžadovat například samořiditelná auta anebo sofistikovanější řízení skladů. „Bez IT dnes není šance dělat logistiku ani dopravu,” dodává zakladatel firmy Lorenc Logistic.