Česky English Deutsch Français Netherlands

Vyhledat v textu

Drobečková navigace

Úvod > Služby > Servis a mycí linka > Pneuservis

Pneuservis

Objednat pneuservis

Nabízíme kompletní služby pneuservisu zaměřeného na nákladní vozidla, kamiony. Svěřte svůj vůz do rukou opravdových specialistů !

Geometrie HAWEKALorenc-487.jpg

Měřící systém  je nejpřesnější a nejjednodušší systém pro kontrolu geometrie řízení, náprav a rámů vozidel a přívěsů.

Co správným měřením získáte?

  • Snížení spotřeby pohonných hmot o 3-10% někdy až o 20%
  • Snížení opotřebení pneumatik (velká odchylka od správného seřízení sníží životnost až o 15-50%)
  • Zvýšení bezpečnosti silničního provozu
  • Lepší podmínky řízení vozidel 

Co vlastně měříme?

  • Sbíhavost / rozbíhavost řízené nápravy
  • Polohu náprav vozidla a celé soupravy
  • Odklon kola
  • Záklon rejdového čepu
  • Příklon rejdového čepu
  • Diferenční úhel rejdu
  • Maximální úhel rejdu  

Aktuální ceník

CENÍK PNEUSERVISU NÁKLADNÍCH VOZIDEL.pdf

Štítky EU pro označení pneumatik

Nové značení pneumatik platné od 1. listopadu 2012 se týká pneumatik vyrobených po 30. červnu 2012. Jedná se o pneumatiky pro osobní automobily, lehká užitková vozidla a nákladní automobily. Mimo rámec vytyčené legislativy jsou pneumatiky pro motocykly, protektorované, profesionální off-roadové, závodní a dojezdové rezervní pneumatiky, dále pneumatiky s hroty, pneumatiky určené pro vozidla, jejichž první registrace proběhla před 1. říjnem 1990, pneumatiky s rychlostním indexem nižším než 80 km/h nebo pneumatiky určené pro ráfky s průměrem menším než 254 mm či větším než 635mm.

Každá pneumatika musí být označena standardizovaným štítkem, který informuje o třech klíčových vlastnostech pneumatiky: valivý odpor, přilnavost na mokru a vnější hlučnost.

Valivý odpor (hospodárnost)

Valivý odpor má přímý vliv na spotřebu paliva a životní prostředí. Čím nižší valivý odpor pneumatika má, tím je nižší spotřeba pohonných hmot a produkce oxidu uhličitého. Na štítku je stupnice A až G (A – nejnižší, G – nejvyšší valivý odpor).

Přilnavost na mokru

Čím lepší adheze pneumatiky na mokré vozovce, tím je kratší její brzdná dráha. Značení je vyjádřeno úrovněmi A až G (A – nejlepší, G – nejhorší). Posun o jednu úroveň by měl odpovídat prodloužení/zkrácení brzdné dráhy z rychlosti 80 km/h o 3 – 6 metrů.

Vnější hlučnost

Vnější hlučnost je vyjádřena v decibelech a k označení se používá 1 – 3 zvukové vlny. Jedna čárka (vlna) spotřebiteli říká, že hlučnost pneumatiky je minimálně o 3 decibely nižší, než je nejvyšší povolená hodnota.

Michal Pecl

Kontaktní osoba pro servis

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat my, a to pro možnost vám odpovědět. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů