Česky English Deutsch Français Russian Italiano Netherlands
Drobečková navigace

Úvod > Služby > Servis a mycí linka Klatovy > Pneuservis

Pneuservis

Přijímací technik

+420 724 051 711

Nabízíme kompletní služby pneuservisu zaměřeného na nákladní vozidla, kamiony. Svěřte svůj vůz do rukou opravdových specialistů !

Geometrie HAWEKALorenc-487.jpg

Měřící systém  je nejpřesnější a nejjednodušší systém pro kontrolu geometrie řízení, náprav a rámů vozidel a přívěsů.

Co správným měřením získáte?

  • Snížení spotřeby pohonných hmot o 3-10% někdy až o 20%
  • Snížení opotřebení pneumatik (velká odchylka od správného seřízení sníží životnost až o 15-50%)
  • Zvýšení bezpečnosti silničního provozu
  • Lepší podmínky řízení vozidel 

Co vlastně měříme?

  • Sbíhavost / rozbíhavost řízené nápravy
  • Polohu náprav vozidla a celé soupravy
  • Odklon kola
  • Záklon rejdového čepu
  • Příklon rejdového čepu
  • Diferenční úhel rejdu
  • Maximální úhel rejdu  

 

Štítky EU pro označení pneumatik

Nové značení pneumatik platné od 1. listopadu 2012 se týká pneumatik vyrobených po 30. červnu 2012. Jedná se o pneumatiky pro osobní automobily, lehká užitková vozidla a nákladní automobily. Mimo rámec vytyčené legislativy jsou pneumatiky pro motocykly, protektorované, profesionální off-roadové, závodní a dojezdové rezervní pneumatiky, dále pneumatiky s hroty, pneumatiky určené pro vozidla, jejichž první registrace proběhla před 1. říjnem 1990, pneumatiky s rychlostním indexem nižším než 80 km/h nebo pneumatiky určené pro ráfky s průměrem menším než 254 mm či větším než 635mm.

Každá pneumatika musí být označena standardizovaným štítkem, který informuje o třech klíčových vlastnostech pneumatiky: valivý odpor, přilnavost na mokru a vnější hlučnost.

Valivý odpor (hospodárnost)

Valivý odpor má přímý vliv na spotřebu paliva a životní prostředí. Čím nižší valivý odpor pneumatika má, tím je nižší spotřeba pohonných hmot a produkce oxidu uhličitého. Na štítku je stupnice A až G (A – nejnižší, G – nejvyšší valivý odpor).

Přilnavost na mokru

Čím lepší adheze pneumatiky na mokré vozovce, tím je kratší její brzdná dráha. Značení je vyjádřeno úrovněmi A až G (A – nejlepší, G – nejhorší). Posun o jednu úroveň by měl odpovídat prodloužení/zkrácení brzdné dráhy z rychlosti 80 km/h o 3 – 6 metrů.

Vnější hlučnost

Vnější hlučnost je vyjádřena v decibelech a k označení se používá 1 – 3 zvukové vlny. Jedna čárka (vlna) spotřebiteli říká, že hlučnost pneumatiky je minimálně o 3 decibely nižší, než je nejvyšší povolená hodnota.

Napište nám

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat za účelem odpovědi. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů